טור שלישי של בת שבע גרינברג (43), והפעם: טיפים להכנת תוכנית עבודה לשנת 2017. גרינברג בעלת עסק לייעוץ ארגוני ועסקי MOVING UP- ממריאים ארגונים ואנשים להצלחה
תוכנית עבודה ?! מה זה ? למה צריך ? וכיצד כותבים תוכנית זו ?
ביום שישי האחרון האזנתי לתוכנית ברדיו שבה אחד המרואיינים אמר משפט שמאוד התחברתי אליו: “מי שאין לו מטרות ואינו מציב לעצמו מטרות עובד אצל מישהו שכן יש לו מטרות ..” לכן בטור השבוע אתן טיפים כיצד להכין תוכנית עבודה בכדי שהעסק שלכם ימריא למעלה.
תוכנית עבודה הינה תוכנית שבה אנחנו מפרטים את כל הצעדים שעלינו לעשות בשנה הקרובה בכדי להגיע למטרות שהצבנו לעצמנו בעסק לשנת 2017.
מה בעצם כוללת תוכנית עבודה ?
- סיכום קצר של שנת 2016 -בשבוע שעבר הטור עסק בסיכום שנת 2016.
- הצבת מטרות עיקריות לעסק לשנת 2017 – על סמך הסיכום של שנת 2016 וחזון העסק נסחו את המטרות לשנת 2017.
מה אתם רוצים לשפר, להשיג, זה יכול להיות ביחס לשנה קודמת ואף להציב מטרות חדשות. דוגמא ; עסק שמוכר גרביים באשדוד. אחת המטרה של העסק לשנת 2017 יכולה להיות ,להגיע להיות מספר 1 במכירת גרביים באשדוד.
קביעת יעדים לשנת 2017 – לאחר קבעת המטרות יש לפרוט את המטרות ליעדים מדדים שיהיה ניתן למדוד אותם .
נמשיך עם הדוגמה של הגרביים …
בשנת 2016 מכרתי 100 גרביים לשנה
ועל מנת להיות מקום ראשון אני צריכה להגדיל את המכירות 10% ברמה השנתית.
כך שאני צריכה למכור היא 110 גרביים .
לכן היעד שלי במכירת גרביים יהיה 110 גרביים בשנה .
- חלוקת היעדים לחודשים ושבועות -לאחר קביעת היעד השנתי יש לפרוט אותו ליעד חודשי ושבועי תוך התחשבות בעונתיות במידה וקיימת (שיא ושפל ).
- צעדים אופרטיביים להשגת היעדים ברמה חודשית, שבועית – תכננו מה עליכם לעשות בכדי להשיג את היעדים.
- תוכנית שיווקית אשר תעזור להגשת היעדים – יש לקבוע באלו אמצעים תקדמו את המכירות ובאילו ערוצים ומתי כולל הקצאת תקציב לכך לדוגמה מבצעי הנחות ועוד…
- בניית טבלת של מעקב אחר היעדים – יש לסכם את כל התוכנית בטבלה על מנת שניתן יהיה לעקוב אחר הביצועים.
בהצלחה !
בת שבע גרינברג