בעולם שבו המידע הוא זמין ואין סופי, צריך לדעת כיצד לנהל אותו על מנת לתעל אותו ולהשתמש בו לטובת קידום העסק. טור נוסף של בת שבע גרינברג, בעלת עסק לייעוץ ארגוני ועסקי MOVING UP- ממריאים ארגונים ואנשים להצלחה.
תחילה נגדיר מאגר מידע -הוא אוסף מסודר של נתונים בתחום מסוים, המאפשר אחזור נתונים אלה לשם הפקת המידע הנחוץ למשתמש.
הדרך הנפוצה כיום לניהול מאגר מידע מורכב היא אחסון הנתונים בבסיס נתונים, ועדכונם ואחזורם באמצעות מערכת מידע מתאימה. (ויקיפדיה).
כיום כל הארגונים, חברות, רשתות וכמובן עסקים מנהלי מאגרי מידע בכל מיני תחומים. הדבר מאפשר לנתח וללמוד דברים מתוך הנתונים של המאגר ולהגיע לתובנות ומסקנות בקשר לאותם הנתונים ולאחר מכן לבצע תיקונים או כיוונונים וכך לשפר את הביצועים.
- ניתן ללמוד על אופי הקניה של אותם לקוחות .
- שימור הלקוחות הקיימים ושיפור שביעות רצונם מהקשר האישי ושירות העסק
- הגברת תדירות השירות לכל לקוח ולקוח
- הפיכת לקוחות מזדמנים ללקוחות קבועים
- הגדלת סל המכירות והיקפן ללקוחות הקיימים
- הפיכת לקוחות אפשריים (מתעניינים) ללקוחות פעילים
- יצירת תדמית חיובית לעסק ומיתוגו כבר סמכא בתחומו בעיני הלקוחות
- הגדלת המכירות ושורת הרווח של העסק!
כמובן שמועדון לקוחות בסדר גודל של הרשתות מחייב תוכנות לניהול מאגרי מידע. אך עסק קטן לא חייב לרכוש תוכנה לניהול מאגר מידע …במיוחד לא בהתחלה . ניתן לנהל את מאגר הלקוחות בעצמכם בקובץ אקסל שבו תוכלו לרשום את פרטי לקוח ,אופי העסקאות וכו’.
מאגר לקוחות כזה יכול לתת לכם המון מידע חשוב לגבי הלקוחות שלכם ולהביא אתכם לתובנות בקשר לעסק והלקוחות שלכם .
לדוגמא :במאגר לקוחות ניתן למיין לפי מגדר הלקוח ,תדירות הקניה ,מה קנה הלקוח, מאיפה הגיע הלקוח פרסום ,המלצה וכו’.
ניתוח מאגר מידע של לקוחות יכול לעזור לכם לפתח מוצרים או שירותים חדשים אשר יענו
לאופי של הלקוחות שלכם או לתת חבילות מיוחדות אשר יתנו ערך מוסך ללקוחות ויגדילו
לכם את המכירות ואף לבחון את ערוצי שיווק שלכם האם הם אפקטיביים או לא.
זו רק דוגמא אחת של מאגר מידע שיכול לשמש את העסק יש עוד הרבה מאגרי מידע לעסק.
המלצה שלי אם רק מתחילים ..אז להתחיל עם מאגר מידע של לקוחות כמובן תנתחו את
המידע ותשתמשו בו בתבונה ואז תראו איך העסק שלכם ימריא מעלה !
מאחלת חג אורים שמח !
בהצלחה !
בת שבע גרינברג
MBA יועצת ארגונית ועסקית