טיפים עיקריים לאיזון בין עבודה לפנאי

החודש העברתי סדנה להכנת תכנית עבודה לשנת 2017 לבעלי עסקים בעיר רחובות ,
אחת השאלות הבולטות הייתה מה התקציב השיווק האופטימלי לעסק ..
תחילה נגדיר מה מטרתו העיקרית של תקציב השיווק -לגרום לחשיפה של העסק ולהניע לקוחות לפעולה ,לקנות את המוצרים /השירותים שלנו .
טרם קביעת התקציב יש לקחת בחשבון את פוטנציאל ההתפתחות של העסק .האם מדובר בעסק מתחיל שעדיין לא נחשף להרבה לקוחות או עסק ותיק ומוכר שכבר מכירים אותו ויש לו כבר קהל לקוחות גדול .
בנוסף יש לקחת בחשבון את רמת התחרות של העסק ,האם התחרות גדולה כלומר יש הרבה עסקים כמו שלכם או שהעסק שלכם ייחודי וחדשני והתחרות אינה גדולה .
ככל שהמוצר /השירות ייחודי יותר התקציב לשיווק שתצטרכו נמוך יותר .
פרמטרים נוספים שיש לקחת בחשבון כשבאים לקבוע את תקציב השיווק הם כמובן ערוצי השיווק שאנו הולכים להשתמש בהם .
ישנם ערוצים שהם יקרים כמו טלוויזיה שלטי חוצות ועוד.. לעומתם ישנם ערוצים זולים יותר לדוגמא פייסבוק- קמפיין שיווקי בערוץ זה זול יותר .
כל עסק צריך להתאים את ערוצי השיווק המתאימים לו ,בנוסף יש לבדוק את מידת האפקטיביות שלהם ובמידה וערוצי השיווק שבחרתם אינם אפקטיביים לכם ולא נותנים את התוצאות הרצויות יש להחליפם .
כשבאים לקבוע את תקציב השיווק יש להתחשב בפרויקטים מיוחדים שאתם עומדים לבצע במהלך השנה שעבורם תצטרכו תקציב נוסף וגבוה יותר .
תקציב שיווק אופטימלי על פי כלל אצבע צריך לנוע בין 5%-10%% ממחזור מכירות כאשר זה לא כולל את עמלות המכירה למיניהם במידה ויש .
זכרו ! לכל עסק נדרש תקציב שונה בהתאם לשלב שבו הוא נמצא ובתלות גם במה הוא עוסק.

בהצלחה

בת שבע גרינברג
MBAA יועצת ארגונית ועסקית